Promotiestunts in een verkeerd keelgat

Brandon Lee Hoop - 26 juni, 2015

Soms schieten promotiestunts het verkeerde keelgat in, zoals laatst bij de “shake it off” zangeres, Taylor Swift.

Apple Music, dat begin deze maand werd aangekondigd, wordt op 30 juni officieel gelanceerd in een honderdtal landen. Met die dienst kunnen gebruikers muziek streamen en opslaan. Bij wijze van promotie wordt de dienst tijdens de eerste drie maanden gratis aangeboden. Grote concurrentie voor alle andere streamingdiensten dus.

Die promotieactie was bij de 25-jarige Taylor Swift in het verkeerde keelgat geschoten. ‘Ik weet niet of jullie wel beseffen dat Apple Music tijdens die drie maanden schrijvers, producers en artiesten niet zal uitbetalen’, aldus de zangers, die in een blogpost aangaf dat ze dat ‘choquerend en ontgoochelend’ vond.

Al was dit niet de eerste keer dat een verandering in de muziek industrie Swift irriteerde, eerder liet zij al haar muziek verwijderen van Spotify, en elk andere streaming medium. Het album was nog alleen te koop via iTunes, omdat de uitbetaling veel te laag zou zijn volgens de voormalige countryzangeres.

Dit maal luisterde het bedrijf naar de klachten van een van de artiesten, Apple bood publiekelijk – via tweets – hun excuses aan en liet weten dat zij wel artiesten zullen gaan betalen tijdens de drie maanden durende proefperiode voor de nieuwe gebruikers van Apple’s eigen take op Spotify, Apple Music.

Wat een aantal volgers op twitter wel niet kunnen doen hè.

Brandon Lee Hoop 'Brandon Lee Hoop (1996) kwam er jong al achter dat hij alles interessant vindt, en alles kan, alles een beetje. Hij besloot een paar maanden geleden te stoppen met zijn opleiding, en het kantoorleven te gaan ontdekken. Hij is nu achttien jaar en werkt fulltime voor een reclamebureau. Hij is een Jack of all trades, en daar is hij net als zijn baas content mee.

Reacties